Panowie czy moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego AR nie ma wymiennych swozni wahaczy ??
Jest to jakies widzimisie konstruktorow/ksiegowych czy raczej wymog konstrukcyjny ??
Panowie czy moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego AR nie ma wymiennych swozni wahaczy ??
Jest to jakies widzimisie konstruktorow/ksiegowych czy raczej wymog konstrukcyjny ??
Coś mi się wydaje że jak by się komuś chciało sprzedawać same sworznie to by nie było problemów. To chyba taka forma nabijania kasy za części zamienne.
Emenems,
Nawet gdyby jakas firma sprzedawala same swoznie to i tak nie wcisnal bys go w wahacz AR bo sa zalane Przynajmniej tak mi sie wydaje
Zalane czy nie, to mogli tak zaprojektować by były tak jak w innych samochodach przykręcane na 3 śruby.Tak już jest że w jednych samochodach swożnie są wymienne a w innych nie. Poprostu chyba producentowi chodziło by zarabiać na wahaczach bo sam swożeń pewnie kosztował by jakieś 50zł.Napisał Szef
Może wyszli z założenie że takie rozwiązanie jest bezpieczniejsze.
moze dlatego ze wahacz aluminiowy choc 155 jest zeliwny ale najpewniej jak koledzy pisza wyzej chodzi o kase
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
a może chodzi o bezpieczeństwo??
zmieniasz końcówkę a tuleje wahaczy dalej walą i usterka tkwi nadal a tak za jednym razem masz całe dolne mocowanie wymienione i sprawne.
Mamy z ojcem mały warsztat i z doświadczenia wiem, ze większy przebieg wytrzymują właśnie wahacze z niewymiennym sworzniem. Jest też mniejszy problem bo koło zawsze ma prawidłowy kont nachylenia, co w wahaczach z wymiennym sworzniem wiecznie ma jakiś problem.
gdyby ktoś jednak chciał to jest pewna firma która produkuje do każdego auta wahacze z wymiennymi sworzniami, ale na przykładzie głupiego samochodu Fiat Cinquecento wahacz orginalny 60zł, wahacz z wymiennym sworzniem 190zł. Wiec teraz pomyślcie ile jak tak może kosztować do AR
Dla pocieszenia powiem, że Lancia też tak ma (sworznie z wachaczami) :wink:Napisał Szef
Np w Ar 155 częściej lecą tuleje wachacza które też są niewymienne (teoretycznie) więc może chodzi o uproszczenie - wymieniamy komplet i śmigamy coś puka znowu i tak dalej .....
W 164 mozna wymienić sam swożeń. Nie ma z tym problemu, choć w ASO oczywiście jest to nie do zrobienia. Oni wymieniają tylko wahacz razem ze swozniem. Coś mi mówi, ze to taka polityka serwisowa firmy. Zresztą tak ma już większość firm.