Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: swoznie wahaczy

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie swoznie wahaczy

    Panowie czy moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego AR nie ma wymiennych swozni wahaczy ??
    Jest to jakies widzimisie konstruktorow/ksiegowych czy raczej wymog konstrukcyjny ??
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. #2
    Emenems
    Gość

    Domyślnie

    Coś mi się wydaje że jak by się komuś chciało sprzedawać same sworznie to by nie było problemów. To chyba taka forma nabijania kasy za części zamienne.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Emenems,
    Nawet gdyby jakas firma sprzedawala same swoznie to i tak nie wcisnal bys go w wahacz AR bo sa zalane Przynajmniej tak mi sie wydaje
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #4
    tomkap
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    Nawet gdyby jakas firma sprzedawala same swoznie to i tak nie wcisnal bys go w wahacz AR bo sa zalane Przynajmniej tak mi sie wydaje
    Zalane czy nie, to mogli tak zaprojektować by były tak jak w innych samochodach przykręcane na 3 śruby.Tak już jest że w jednych samochodach swożnie są wymienne a w innych nie. Poprostu chyba producentowi chodziło by zarabiać na wahaczach bo sam swożeń pewnie kosztował by jakieś 50zł.

  5. #5
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Może wyszli z założenie że takie rozwiązanie jest bezpieczniejsze.

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,475

    Domyślnie

    moze dlatego ze wahacz aluminiowy choc 155 jest zeliwny ale najpewniej jak koledzy pisza wyzej chodzi o kase
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    a może chodzi o bezpieczeństwo??
    zmieniasz końcówkę a tuleje wahaczy dalej walą i usterka tkwi nadal a tak za jednym razem masz całe dolne mocowanie wymienione i sprawne.
    Mamy z ojcem mały warsztat i z doświadczenia wiem, ze większy przebieg wytrzymują właśnie wahacze z niewymiennym sworzniem. Jest też mniejszy problem bo koło zawsze ma prawidłowy kont nachylenia, co w wahaczach z wymiennym sworzniem wiecznie ma jakiś problem.
    gdyby ktoś jednak chciał to jest pewna firma która produkuje do każdego auta wahacze z wymiennymi sworzniami, ale na przykładzie głupiego samochodu Fiat Cinquecento wahacz orginalny 60zł, wahacz z wymiennym sworzniem 190zł. Wiec teraz pomyślcie ile jak tak może kosztować do AR

  8. #8
    AR_33
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Szef
    Panowie czy moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego AR nie ma wymiennych swozni wahaczy ??
    Dla pocieszenia powiem, że Lancia też tak ma (sworznie z wachaczami) :wink:

  9. #9
    pikero
    Gość

    Domyślnie

    Np w Ar 155 częściej lecą tuleje wachacza które też są niewymienne (teoretycznie) więc może chodzi o uproszczenie - wymieniamy komplet i śmigamy coś puka znowu i tak dalej .....

  10. #10
    zawigrze
    Gość

    Domyślnie

    W 164 mozna wymienić sam swożeń. Nie ma z tym problemu, choć w ASO oczywiście jest to nie do zrobienia. Oni wymieniają tylko wahacz razem ze swozniem. Coś mi mówi, ze to taka polityka serwisowa firmy. Zresztą tak ma już większość firm.

Podobne wątki

  1. Komplet wahaczy
    Utworzone przez justyna1977 w dziale 147
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 11:04
  2. Śruby wahaczy tył
    Utworzone przez barjoz w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-06-2013, 19:21
  3. Regeneracja waHaczy
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 31-01-2011, 08:33
  4. Centrowanie wahaczy
    Utworzone przez Kotu w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-01-2011, 19:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory