Witam!
Problem dotyczy dziwnych wskazań komputera odnośnie chwilowego spalania (średniego w sumie też). Obiekt to Alfa 147 TS 2.0. Jadąc na biegu 1 oraz 2 komputer pokazuje cały czas spalanie 25l/100km. Jadąc powiedzmy na 2 przy 40 km/h (wyższe obroty) - spalanie zaczyna dopiero spadać. Czyli bardzo zależy to obrotów silnika, bo jadąc na 4 czy 5 to te wartości są trochę milsze dla oka, ale i tak spore. Zrobiłem parę wykresów sond lambda, przepływomierza, wtrysku, kąta zapłonu przy zimnym i ciepłym silniku. Dziwi mnie najbardziej kąt wyprzedzenia zapłonu przy zimnym silniku - 188 stopni. Proszę o interpretację, bo nie wiem skąd mam wziąść porównania co do tych wartości.
Ciepły silnik(obroty 1000-4000):
-sondy lambda:
-przepływ powietrza:
-wtrysk/zapłon:
-zawór EVAP:
ZIMNY SILNIK(1000-3000):
-przepływ powietrza:
-wtrysk/zapłon
PO WŁĄCZENIU SILNIKA(1200 - obroty):
-lambdy przed katalizatorem:
-przepływ powietrza:
-wtrysk/zapłon