Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1

Temat: Błędy vdc/ABS/hill Holder + niedziałające zegary

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2022
    Auto
    Brera 2.2 JTS
    Postów
    1

    Domyślnie Błędy vdc/ABS/hill Holder + niedziałające zegary

    Cześć, piszę jak się niestety okazuje z dość nietypowym problemem.

    Przeszukałem forum, kilka alfiarskich grupek facebookowych i nikt nie był w stanie doradzić, w was nadzieja.

    Do rzeczy - blisko 3 tygodnie temu wsiadając rano w brerę 2.2 jts zauważyłem że świeci mi się kontrolka trójkąta wraz z absem, komputer jednak żadnego błędu nie wyrzucił. Do tego wszystkie zegary z wyjątkiem poziomu paliwa, tj. obrotomierz, prędkościomierz, woda i olej nie reagowały, a komputer nie liczył przebiegu, nie był w stanie podać spalania, nic. Dojechałem tak do pracy (około 2km), żeby zdać sobie sprawę że nie reaguje z kolei przycisk stop. Trzeba go było kliknąć szybko dwa razy żeby zgasić samochód, ale blokowało to pilot w stacyjce, konieczne jest wtedy wyciągnięcie kluczyka z pilota, wsadzenie do slotu obok i wtedy wychodzi.

    Po pracy ponownie - wsiadam w samochód, odpalam, to samo. Tym razem po przejechaniu 500metrow zegary ożyły, komputer wyrzucił błąd vdc i hill holder. Zatrzymałem się, zgasiłem samochód, wyciągnąłem pilot (tym razem bez żadnych problemów), odpaliłem na nowo i obyło się bez błędów. Kilka osób poradziło sprawdzić ładowanie auta, i o ironio, kilka dni później w trasie wzywałem lawetę bo padł mi alternator, co w sumie przyniosło mi ulgę że to jednak zwykły duperel a nic poważnego. Alternator zregenerowany, jednak problem nadal się powtarza.

    I występuje taka zależność, odpalam samochód, zegary nie działają, kontrolki świecą, komputer nie wyrzuca błędów bo w zasadzie i tak nie pokazuje nic. Przy próbie zgaszenia samochodu w takim stanie problem - niereagujacy przycisk stop + blokada pilota w stacyjce.
    No i scenariusz drugi, czasem po przejechaniu kawałka trasy (raz 500m, innym razem nawet kilka km) zegary i komputer ożywają, występuje błąd vdc i hill Holder, w takim stanie zgaszę samochód normalnie, pilot nie jest blokowany. Wtedy najczęściej po zgaszeniu i odpaleniu błędy już nie występują.

    Proszę o jakąkolwiek podpowiedź co to może być i gdzie szukać przyczyny, dzięki.

    [MENTION=36019]edi[/MENTION]t. mam filmik jak wyglądania gaszenie samochodu przy niedziałających zegarach ale nie wkleję linka bo jestem za świeży na forum, jak coś to mogę podesłać na priv
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG20220704114126.jpg
Wyświetleń:	2
Rozmiar:	57.7 KB
ID:	284473   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG20220704114504.jpg
Wyświetleń:	2
Rozmiar:	52.5 KB
ID:	284474   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG20220704114505.jpg
Wyświetleń:	2
Rozmiar:	51.1 KB
ID:	284475  
    Ostatnio edytowane przez puotek7 ; 21-07-2022 o 16:02

Podobne wątki

  1. [159] Problemy z VDC, ABS, hill holder (VDC / hill holder unavailable)
    Utworzone przez predki666 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 235
    Ostatni post / autor: 27-09-2023, 13:26
  2. [Giulietta] Błędy steering corrector, ABS, ASR, VDC, hill holder unavailable, nie działa DNA
    Utworzone przez aquas92 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 03-08-2022, 08:19
  3. [MiTo] Błąd czujnika ABS + Błędy hill holder, asr, abs itd.
    Utworzone przez depson w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-06-2019, 14:35
  4. [159] [159] Problemy z VDC, ABS, hill holder (VDC / hill holder unavailable) nie odpala
    Utworzone przez arci22 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-10-2014, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory